Alweer een week voorbij! - Reisverslag uit Liverpool, Verenigd Koninkrijk van Siske Zwiers - WaarBenJij.nu Alweer een week voorbij! - Reisverslag uit Liverpool, Verenigd Koninkrijk van Siske Zwiers - WaarBenJij.nu

Alweer een week voorbij!

Blijf op de hoogte en volg Siske

09 Februari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Liverpool

Het is gewoon alweer bijna een week geleden dat ik nerveus op Schiphol stond.. niet wetende waar ik terecht zou komen.

Ik vermaak me tot nu toe heel erg goed! School is heel erg leuk, ik heb elke dag les van 9 tot half 11, en dan van 10.45 tot 12.15 uur! En vooral de 2e klas is heel erg leuk! En aangezien we nooit heel erg veel huiswerk mee krijgen is er elke dag meer dan genoeg tijd om koffie te drinken of een pub in te duiken! Iets wat dus regelmatig gebeurd. Op donderdagavond is het een soort traditie voor de studenten van LILA om naar de 'Screambar' te gaan omdat het bier (0.5 L) daar dan maar 1 pond is! Ik heb dit donderdag dus voor het eerst mogen ervaren en het was echt een hele leuke avond. Weer veel nieuwe mensen ontmoet, vooral veel mensen uit Spanje, die hier komen met de hoop op een betere toekomst!

Vrijdagochtend kwam maar de helft van de studenten opdagen in de les omdat iedereen naar de Screambar was geweest. No worries pap of mam, ik zat braaf in de les.. al zal ik niet ontkennen dat ik redelijk moe was! En ook vrijdagmiddag gingen we weer koffie drinken, ze hebben hier echt ontzettend leuke koffietentjes! Een plek waar ik veel tijd door breng is 'Rococo', ontzettend leuk plekje met veel lekkere soorten koffie!
Helaas kwam ik er vrijdagmiddag na school achter dat de bank automaten opeens massaal besloten hebben om mijn pinpas niet meer te accepteren, waardoor ik geen geld meer kan opnemen. Nouja goed ik was natuurlijk eerst een beetje in paniek omdat ik mezelf wel moet kunnen onderhouden.. en hoe doe je dat zonder geld? Maar gelukkig bleek dat ik in de winkels zelf nog wel kan pinnen en dus niet geheel zonder geld zit! Toch ga ik voor de zekerheid wel een Engelse bankrekening openen omdat ik niet weet hoelang mijn pinpas het nog blijft doen (ik denk namelijk dat de chip erg beschadigd is)

Anyway! Vrijdagmiddag heb ik verder doorgebracht in mijn bed, 'Wie is de mol' terug gekeken enzo.. En toen ik eindelijk met mijn luie reet uit bed kwam om eten te maken was mijn pasta verdwenen! Ik maak geen grapjes... Ik had dinsdag pasta gekocht en ik had nog heel veel over, dus ik heb oooveral gezocht naar mijn pasta! En toen ik tot de conclusie kwam dat mijn pasta spoorloos was verdwenen heb ik maar de pasta van de chinezen gebruikt (ik had honger).. en toen ik de koelkast opende om de melk weg te zetten stond daar: 'MIJN pasta' .. seriously? wie stopt er in godsnaam pasta in de koelkast! Het wordt echt met de dag raarder hier in dit appartement!

Goed, vandaag (zaterdag dus) had ik me ingeschreven voor een daytrip naar Port Sunlight.. We moesten al vroeg op de verzamelplaats zijn en iedereen was een beetje moe omdat we uit waren geweest de avond ervoor. Nou ik ga jullie de verdere informatie van deze trip besparen want hij was echt ongelofelijk saai! Port Sunlight is echt een mini village en het regende pijpenstelen. Gelukkig arriveerden we 4 uur eerder dan gepland weer in Liverpool en ben ik, hoe verrassend, koffie gaan drinken met een meisje van school!

Ik ben nu weer terug in het appartement en de hele keuken zit vol met Chinezen.. Ik ga dus eerst maar even lekker op mijn bedje liggen.

Tot snel! Als ik niet ingesneeuwd word. (Er wordt namelijk een enorme sneeuwstorm verwacht morgen.. maar dat zal allemaal wel meevallen!)

xx

  • 10 Februari 2013 - 13:09

    Henk Nokkert:

    hoi sis

    hebben jullie al een sneeuwstorm.
    hier in deventer ligt al genoeg weer.
    voor mij mag het lente worden.
    doen ze daar ook nog aan carnaval.
    je zus heeft het gisteren al gevierd.
    zo te zien vermaak jij je prima.
    dat komt wel goed al die tijd.
    gr. anneke

  • 10 Februari 2013 - 17:55

    Siske Zwiers:

    hoi Anneke,

    Nee het sneeuwt hier helemaal niet. Vast vals alarm.. wel een hoop regen! Van mij mag het inderdaad ook wel lente worden!
    Nee geen carnaval in Engeland, dat kennen ze niet. Vandaag was wel chinees nieuwjaar, maar ik ben er niet heen geweest omdat het zo regende!
    Ik vermaak me zeker hartstikke goed, gelukkig! :)

    Groetjes daar

  • 15 Februari 2013 - 00:01

    EVELIEN :

    Ey lieve Sis!! Heerlijk weer een verhaal van je te lezen!! Kijk je uit met al die cafeïne in je lijf, blijkt niet zo goed te zijn.. :)
    About your bank account; in het buitenland kun je vaak maar een max aantal keer per week geld opnemen óf max bedrag per week! Dit zou ik even na kijken bij je Nederlandse bank, het is om fraude te voorkomen..
    Ben echt blij om te horen dat je sociale leventje weer lekker verder gaat! Volgens mij doe je het fantastisch! Enjoy mate!!
    Liefs Eef

  • 15 Februari 2013 - 19:28

    Siske Zwiers:

    He evelien!
    Ja ik zal uitkijken, drink voornamelijk chai latte, en dat is geen koffie :) (maar wel heel erg lekker)
    Nee het heeft met mijn chip te maken die beschadigd ik. ik heb namelijk nog helemaal geen geld kunnen opnemen.. mijn pasje gaat niet eens de automaat in! Dus heb via Nederland een nieuw pasje moeten bestellen en die nemen mijn ouders over 3 weken mee! Tis ff een gedoe allemaal, heb namelijk geld kunnen lenen van iemand maar die gaat over 2 weken weg dus moet het voor die tijd wel terug betalen!
    Maar verder gaat alles harstikke goed :) ik heb vanavond een Valentijnsfeest haha!
    liefs, en groetjes daar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Liverpool

Siske

Actief sinds 27 Jan. 2013
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 6104

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 28 April 2013

3 maanden Liverpool

Landen bezocht: