Weekoverzicht - Reisverslag uit Liverpool, Verenigd Koninkrijk van Siske Zwiers - WaarBenJij.nu Weekoverzicht - Reisverslag uit Liverpool, Verenigd Koninkrijk van Siske Zwiers - WaarBenJij.nu

Weekoverzicht

Blijf op de hoogte en volg Siske

17 Februari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Liverpool

Zo, inmiddels is er opnieuw een week voorbij gevlogen! Dus vond ik het wel weer tijd voor een nieuw blog.

De week begon vrij rustig, maar niet heel erg plezierig! Mijn kamer hier is best wel oke.. maar laten we aan mijn bed maar geen woorden vuil maken, en al helemaaal niet aan mijn kussen. Als ik het al een kussen kan noemen. De combinatie van mijn keiharde bed en flinterdunne kussentje zorgde ervoor dat ik elke dag met hoofdpijn wakker werd. Dus besloot ik dinsdag dat het tijd was voor actie. En hoe toevallig is het dat ik naast een beddenwinkel woon, lucky me! En denk maar niet dat ik zomaar even een kussen kon uitzoeken, deze meneer heeft me de halve winkel laten zien en toen we er eindelijk eentje gevonden hadden moest dat allemaal heel officieel gebeuren.. heb daar wel 15 minuten in de winkel gezeten voor mijn gegevens en een handtekening enzo. Don't ask me why..

Maargoed, de volgende dag werd ik zonder hoofdpijn wakker hoezeeee! Bedankt meneer van de beddenwinkel! Of hoe ze het hier in Liverpool zouden zeggen; Thanks mate!( Als vrouw word je hier standaard aangesproken als 'luv'. Can I help you 'luv'? )

Nou donderdag was het weer tijd voor de Screambar, zoals ik vorige week al verteld had gaat iedereen op donderdagavond naar deze bar omdat het bier dan 1 pond is voor een halve liter! De kwaliteit is misschien niet zo fantastisch. want op de een of andere manier had iedereen de volgende dag hoofdpijn, of je er nou 1,2,3 of 4 had gedronken (of meer natuurlijk). We zaten dus ook maar met z'n 5en in de les. Gelukkig had iedereen maar tot 12 uur les en zijn we daarna lekker gaan lunchen in een italiaans restaurant, ze hadden daar allemaal kleine gerechtjes (soort tapas). Heel erg lekker!

Die avond stond er een Valentine Party op het programma. Een feest voor alle internationale studenten in Liverpool.. klonk wel cool! Maar eerst zouden we wat gaan eten en drinken bij een meisje thuis. Drank hadden we gekocht bij de Tesco (supermarkt hier) en het eten zouden we bestellen, pizza. Ik had het lijstje gemaakt met wat iedereen wilde maar het verliep nogal chaotisch.. want toen sommige mensen de prijs van de pizza's hoorden besloten ze dat ze toch wat eten bij de Tesco gingen halen! Dus pas 40 minuten later waren eindelijk alle pizza's besteld, pfieuw! Echter, duurde het maar en duurde het maar en waren er om 10 uur nog geen pizza's (honger.....) Dus wij bellen naar de pizzera, bleek de koerier op de deur geklopt te hebben en weer is vertrokken omdat niemand open deed! Dus wij zijn als gekken naar de Mc Donalds gerend, en ik kan jullie zeggen.. Ik heb nog nooit zo van de Mc Donalds genoten! Nou na onze maag gevuld te hebben konden we eindelijk naar het feest toe. Het was een internationaal feest dus bij binnenkomst moest iedereen een vlaggetje op z'n shirt plakken! En ik denk dat ik de enige uit Nederland was.. ik heb serieus nog niemand uit Nederland ontmoet haha! Maar het feestje viel helaas wel een beetje tegen! Volgende keer beter!

De volgende dag heb ik heerlijk uitgeslapen, en de rest van de dag op bed doorgebracht! 's Avonds ging ik naar vrienden toe die ik in de pub heb ontmoeten. Ze komen allemaal uit Spanje, dus hebben ze Spaans voor me gekookt! Super lekker was dat, en leuk om een keer te proberen aangezien ik nog nooit echt Spaans eten heb gehad. De rest van de avond hebben we UNO gespeeld, en ik heb verloren...

Vandaag was het super mooi weer. Ja en als je in Engeland bent moet je genieten van elke mooie dag die er is ( het zijn er namelijk niet zo veel). We zijn dus met een groepje naar het water gegaan. Er was een grote boot die je kon bezoeken, alleen toen wij er aankwamen kon je er al niet meer op.. pech dus! Daarom zijn we lekker langs het water gaan lopen, de zon scheen dus het was best wel warm! Heerlijk :) En nu is het alweer kwart over 9. Ik ga zo lekker in bed liggen en een boek lezen! Slaap lekker lieve allemaal!

  • 18 Februari 2013 - 00:54

    Evelien:

    Ey 'luv'!! Klinkt weer fantastisch! Hoe zijn je lessen Engels? Want daar kwam je toch voor... ;) tot je volgende story! Liefs uit Nederland!

  • 18 Februari 2013 - 10:30

    Maaike:

    Haha...als de mac donalds er toch eens niet was ;-) Leuk om je avonturen weer te lezen.En onthoud ff wat van die spaanse gerechten aub.Kun je dat hier ook mooi es maken :-D
    Xx

  • 18 Februari 2013 - 10:35

    Joke Zwiers:

    Hoi lieve Sis

    Ja,ja!!!'t Is genieten daar,ben benieuwd naar die pubs, kaarten zijn onderweg, tot 7 maart. xx jm

  • 18 Februari 2013 - 19:20

    Siske Zwiers:

    Hoi Evelien! Het is ook harstikke leuk, en de lessen zijn ook leuk! Erg gezellig, veel praten altijd. Al denk ik dat ik wel iets meer zou kunnen. Ik ga dus maar een beetje zelf studie erin gooien!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Liverpool

Siske

Actief sinds 27 Jan. 2013
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 6105

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 28 April 2013

3 maanden Liverpool

Landen bezocht: